repris

Min krönika från Svenska, kanske inte lika allvarligt som Johanas men men.


Repriser

Hur många gånger har ni sett Snake on a plane?
Jag har sett den filmen minst sex gånger.

Tv boxer är en fin uppfinning med alla dessa kanaler, hur många filmer och dokumentärer som helst. Jag älskar alla dessa variationer av kanaler, för att inte tala om sportkanalerna, det gillar min pappa och min pojkvän.

Någonting som jag ändå stör mig på, är alla dumma repriser på kanalerna. Inte de repriser som sänds två gånger utan de repriser som sänds minst sex gånger. Det blir nästan som en tradition, att sända samma film tre gånger i veckan varje vecka.

Då undrar jag: är det någon som missar filmen hela tiden och ringer in för att ber Tv- bolagen att sända filmen igen och igen? Det blir jävligt tjatigt. Man betalar för kanalerna varje månad och det ända man får se är de uttjatade repriserna. Jag blir så trött på det.

Snälla Tv-bolaget vi är inte så efterblivna att vi måste se en film sex gånger för att fatta filmen.

Jag brukar undra för mig själv, när jag bläddrar förbi alla Tv kanalerna: finns det verkligen ingenting annat på Tv?
Det är just det, jag börjar misstänka att Tv-bolagen inte har nya filmer att sända och kör med det gamla, samtidigt som de hoppas på att vi Tv tittare inte ska märka någonting. Jag börja ifrågasätta deras verksamhet: sköter de verkligen sina jobba med att underhålla oss Tv tittare?

Tv-bolagen borde få ett kokt stryk, för så mycket som vi betalar för kanalerna och så mycket tid som vi lägger ner framför Tv:n så borde vi få nya färska filmer. Absolut inga repriser av någonting tråkigt som Snake on a plane.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0