Hej nu är jag tillbaka från mitt sommar uppehåll

Shit vad skönt det har varit, fast ingen semester ingen ro. Bara jobba och plugga. Nu börjar vi snart i skolan och jag ha bara haft en veckas semester, EN VECKA!!
Under den veckan spenderade jag en massa pengar, Ouups, jag som skulle spara, tur att mamma finns och kunde hålla i mitt bankkort. Oh my good, jag brukar inte använda klänningar, men har köpt två underbara klänningar. En på gina tricot, en underbar fin klänning. Och en från Tiger of Sweden, så underbar och så fin. Båda har jag fyndat, ska sätta upp bilder snart. Köpte också en söt t-shirt med spetsdetalj, den med från Tiger of Sweden. Köpte två koftor. Äh, orkar inte skriva. Lägger in bilder någon gång under veckan.
Shit, jag har säkert gått upp i vikt, måste börja skärpa mig och kontrollera vad jag stoppar i mig. Jag har en tendens att äta mycket godis och skit mat när jag har mens värk och under sommaren har jag haft det värsta någonsin det här året.
Och som om det inte vore grädden på moset så har jag fått bältros för andra gången. Är jag en tant eller? Det är oftas äldre männsikor som får det, jag är ju knappt 18!!!

Bältros eller helveteseld är en sjukdom som orsakas av samma virus som orsakar vattkoppor. Efter en vattkoppsinfektion drar sig viruset tillbaka till nervknutor nära ryggmärgen där det ofta ligger inaktivt livet ut. Hos vissa personer blir viruset dock aktivt igen många år senare och orsakar då en bältrosinfektion.

Viruset vandrar utmed nervbanorna som går från ryggmärgen och ger smärta och blåsor utmed nervernas sträckning. Separata nervknippen löper horisontellt från ryggmärgen ut till vänster och höger kroppshalva, vilket gör att utslagen får den karaktäristiska formen av ett bälte runt hela eller halva kroppen. Nervpåverkan gör att smärtan ibland kan bli intensiv och av en art som inte lätt avhjälps med vanliga smärtstillande medel. I enstaka fall kan kronisk smärta kvardröja även efter att infektionen läkt ut, vilket kan ta månader. Effektiva läkemedel finns dock som förkortar läktiden och minskar risken för framtida besvär. (wikipedia)

Får se om jag skriver något imorgon.
KRAM Johanna


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har faktist också fått bältros jag var bara 8 då!

2008-11-02 @ 19:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0