Internet problem och Interflora kris

Hela förra veckan sabbades mitt internet av ett jävla as inne på televerket. Fick tillbaka det i dag så nu börjar jag att lägga ut mina "dagens" men det kommer att ändras lite. Hoppas att ni inte blir besvikna. Problemet fixas snart och hoppas att ni fortsätter att läsa.

Nu ska jag berätta om Interflora krisen, om man ska handla med Anna så får man vara beredd på kriser och långa dagar :) (inget illa vännen jag älskar att umgås med dig)
Vi skulle köpa en bukett till Alex, som ni säkert har läst så fyllde han år. Vi gick in i affären och Anna hade som vanligt svårt att välja blommor till buketten och så skulle det vara billigt. Som vissa vet så är det ganska dyrt i nynäs (bellis) och hon velade, ví kom fram till 3 rosor och prydnads gräs. (Jag kom på designen). Ganska fint alltså.
Hon skulle skicka den till hans jobb och då tillkom det med 95:- så det landade på cirka 200:-.
Vi fyllde i alla papprena och då velade Anna IGEN. Kassörskan sa att priset kunde skiljas lite inne i stan men att hon skulle betala lite extra, hon ville inte det så kassörskan skulle ringa runt och fråga efter priserna. De hade inte samma nyanser som vi hade bestämt och så blev det lite dyrare. Hon ångrade sig och då fick jag gå och säga att vi inte ville ha blommorna.
På bussen hem så sa jag att hon kunde ha köpt blommorna och lämnat dem till Alex när hon åkte till honom samma dag. Oj!! vilken blick man fick då, hon hostade fram: "varför sa du inget tidigare". Det enda jag kunde var att ruska på huvudet och le.
Ja, varför kom jag inte på det tidigare? Nu kommer det dröja innan jag vågar gå tillbaka dit.

image26
KRAM J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0