Zetterbergmetoden dag 2

Hejsan, igår så åt jag väl mycket, så jag tränade extra länge istället.
Ja just det jag mätte  mig också. sätter upp måtten snart på bloggen.
Sedan satte jag och läste lite, i biologi boken, kul va?

Frukost: Två lingongrova utan smör med löjligt lite leverpastej och Te. Hehe jag var lite hungrig.

Lunch: Mycket majs och morötter, en halv tunnbrödliknade grej, ca 20g kött, drack två glas mjöl. Och smakade på någonting vegetarisk mosbulle.

Lite senare: Citron med varm vatten. Blääää..


                                                                                                

Idag hade vi nationella prov i Engelska, sista delen av provet var jag så okoncentrerad, var nog hungrig. Min blick flackade och jag såg vitt ljus på texten som jag skulle läsa. Sjukt jobbigt. Det känndes som att jag sabbade provet, vågade inte säga till läraren att jag mådde dåligt.

Gissa vad som hände på lunchen???
Det var köttröra och pitabröd i skolan idag. När jag och Johanna skulle lämna maten så började en av mattanterna kolla på oss när vi slängde maten och klaga över att vi slängde för mycket mat, hon pekade på restlådorna som var överfyllda. -kolla hur mycket ni slänger säger hon åt oss?
Jag reagerade inte så snabbt, men en stund efter så blev jag lite sur.
Vadå vi? Johanna slänge bara lite morötter och en bit bröd. Jag slängde lite mer, men inte ett berg av mat.
Och hon anklagade oss för lådorna fyllda av mat. taskigt som fan, inte hade jag och johanna orsakat det där. Det var ju samanlagda resultat av andra elevers rester. Omöjligt att jag och Johanna kunde lämna så där mycket tillsammans. 

Nu ska jag och Johanna ut och gå lite på rasten, det är faktiskt kul att vara ute och gå med en kompis:)  man blir så motiverad. Jag vet att man blir utråkad av att läsa om motion.

                                                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0